• Puudusega kauba puhul on Teil õigus esitada müüjale kaebus kahe aasta jooksul alates ostmise päevast.
• Puuduse ilmnemisel tuleb pöörduda kaupleja poole esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui kahe kuu jooksul alates defekti tekkimisest. Kindlasti ei tohi puudusega toodet edasi kasutada.
• Puuduse tekkimise põhjuste tõendamise kohustus esimesel kuuel kuul pärast ostu sooritamist on müüjal ja pärast kuue kuu möödumist tarbijal.
• Selgitage (saadke avaldus) müüjale tootega tekkinud probleemi. Kui ei ole võimalik probleemile mõlemaid pooli rahuldavat lahendust leida, korraldab kauplus (esimesel kuuel kuul pärast ostu sooritamist) tootele ekspertiisi.
NB! Pretensiooni ei ole mõtet esitada, kui toode on loomuliku kasutamise käigus ära kulunud, kui ei ole arvestatud toote kasutamise otstarvet ja kasutamistingimusi või toodet on valesti hooldatud, mille tulemusena on see mehaaniliselt kahjustatud (põletused, sisselõiked, rebendid, detailide lahtitulek, kontsa murdumine, kontsaplekkide loomulik kulumine või eemaldumine, kemikaalidega kahjustumine, valel režiimil kuivatamine jne). Sellistel juhtudel ei ole tegemist tootmise ja tehnoloogia defektiga, mille eest vastutab kaupleja. Samuti ei saa pretensiooni esitada defekti kohta, mille tõttu on toote hinda alandatud ning mille kohta oli vastav märge juba ostmise hetkel.
Lisainfot tarbija õiguste ja kohustuste kohta saab lugeda Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti koduleheküljelt www.ttja.ee
Olen nõus tasuma ekspertiisikulud, kui defektseks tooteks osutunud toote ostukuupäevast on möödunud 6 kuud.